Elke dag is dierendag

Elk jaar met dierendag zie ik veel foto’s van dieren voorbij komen, maar mijn mening is : elke dag is dierendag. En als je kiest voor een huisdier moet je er ook altijd goed voor zorgen. Helaas zijn er ook momenten waarop mensen niet anders kunnen dan hun dier afstaan, ze belanden dan in een asiel. Dit jaar met dierendag hebben wij iets bijzonders gedaan en ik zal jullie hier gaan vertellen wat wij precies hebben gedaan.

We zijn namelijk naar het asiel gegaan, opzoek naar een “nieuwe” hond. Tussen al die zielige honden die maar dolgraag met ons meewilden en hard naar ons zaten te blaffen, zat er een klein hondje, zielig achterin zijn hok. Ondanks dat hij zo stil was bleef hij ons aankijken, alsof hij met zijn ogen vroeg “neem mij mee”. Patrick, mijn vriend, was degene die deze hond opmerkte. Het werd namelijk ook zijn hond. We liepen door om naar de rest van de honden te kijken, maar Patrick was al helemaal verkocht.

Toen we met de medewerkster van het asiel gingen praten, gaf zij ons een riempje waarmee we hem mochten uitlaten. Zo konden we kijken of het een match was. En weet je wat er gebeurde? Hij was nog geen 5 minuten bij ons of hij was al helemaal blij. Het leven in het asiel is niet fijn voor honden en ze willen het liefste allemaal zo snel mogelijk weg. Ze worden uitstekend verzorgd, maar het is niet het gezinsleven waar veel honden zoveel behoefte aan hebben.

Op het einde van de wandeling gingen we hem aaien. En kijk wat er gebeurde.

10722130_10203975323015811_365299083_o 10676591_10203975340216241_565125861_o

Kijk wat een blije hond. Dit is totaal niet de hond die wij in zijn hok zaten zitten, dit is een hele blije vrolijke hond die gewoon behoefte had aan aandacht.

Tijdens het uitlaten gingen we een stukje met hem rennen, toen kwamen we erachter dat zijn linkervoorpootje een beetje stijf was. Blijkbaar had hij dit pootje in zijn verleden gebroken gehad, waardoor hij er soms een beetje last van kan hebben. Dit maakte ons niet uit. Het is een 6 jarige kruising tussen allerlei soorten, zijn baasjes hebben hem weg gedaan omdat hun 2jarige kindje allergisch was. Opzich kan ik deze reden best wel begrijpen.

Woensdag krijgt Frodo, want dat is de naam die we hem gegeven hebben, zijn eerste inenting. En vrijdag komt hij gezellig bij ons en de 2 katten wonen.

De 2 katten in dit huis komen overigens ook uit het asiel. Ik zal hun ook nog even snel aan jullie voorstellen.

strand en ezels 160

strand en ezels 167

strand en ezels 148

Deze black beauty draagt de naam Poquito. Dit is de kat van Patrick en zijn ouders. Inmiddels is zij 15 jaar en op 4jarige leeftijd werd zij uit het asiel gehaald door zijn huidige baasjes. Het is een enorme lieve knuffelkat die overdag het liefste buiten in het zonnetje ligt en s’avonds het liefste samen met jou tv op de bank kijkt.

IMG_3591

De naam van dit schatje is Eros. Dit is mijn eigen kat. Ik adopteerde hem samen met zijn broertje uit het asiel toen ze 8 weken oud waren. De broertjes werden samen met hun moeder gevonden in een huis waar ze werden verwaarloosd, gelukkig was de dierenbescherming optijd om ze te redden. Het broertje is de kat van mijn zusje, Melas. En Eros is mijn kat. Beide katten zijn kerngezond, alleen is Eros wel een beetje onhandig en raar. Er gaat geen moment van de dag voorbij waarop Eros niet achter je aanloopt en waarop hij geen aandacht van je wil. S’ochtends als ik naar school ga is hij dan ook erg verdrietig. Maar dat verdrietig zijn gaat snel voorbij, want na 10 minuten gaat hij op bed liggen slapen.

Wat ik duidelijk probeer te maken in dit artikel is dat er niks mis is met asieldieren. Meestal kunnen deze dieren er niks aan doen dat je in een asiel terecht zijn gekomen. Dus waarom zou je ze geen kans geven?

Zijn er mensen die dit lezen die ook een asieldier hebben? Ik zou het heel leuk vinden als jullie je verhaal ook met mij zouden willen delen.

Liefs,

Kyra,

en pootjes van Frodo, Poquito en Eros.

2 thoughts on “Elke dag is dierendag

  1. Bij mij is het ook elke dag dierendag, ik postte ook geen foto’s van mijn poppies, want het zijn mijn dollfaces elke dag! πŸ˜€ Ze maken mij happy, niet alleen op dierendag. Je hebt zo gelijk, ik heb ook konijnen opgevangen die of werden afgemaakt of naar de slangen gingen. Het is allemaal doorgefokte troep en men neemt alleen de jonge dieren, want als ze ouder zijn, zijn ze niet leuk. Zo’n onzin. Ik had een konijn wat niet met andere konijnen kon en die heb ik toentertijd opgevangen en even later ook een moeder en dochter en zij zijn nog steeds bij mij. πŸ™‚ Ik zou ze ook voor geen goud weg doen hoor, snap niet hoe een mens dat kan doen. Wat een schatjes heb je toch! Ik ben gek op katten, maar zo allergisch. 😑

    Like

    • Gelukkig zijn er ook mensen die deze mening met mij delen! Wat een mooi verhaal, en inderdaad je zou het bijna vergeten, want een konijn kopen kan al zo makkelijk in een dierenwinkel voor een tientje. Maar al die zielige konijntjes die gedumpt worden, daar wordt bijna niet over nagedacht. Fijn dat jij ze een fijn huisje hebt kunnen geven! En ja, vind ik ook! Ze zijn zo lief, ik zou niet zonder de schatjes kunnen haha. Allergie is wel heel vervelend inderdaad, maar je hebt het dus niet voor alle dieren? Of wel?

      Like

Geef een reactie

