Review : PRIMARK 8 shade day/night eyeshadow palette.

Ja, eergisteren was het weer zover ik was in de primark in eindhoven. Ik was op zoek naar een nieuw blousje, maar bij de primark is het altijd hetzelfde verhaal : Ik neem veel meer mee dan ik eigenlijk van plan was. Zo wilde ik heel graag toch nog even langs de make-up afdeling lopen, en daar zag ik iets waar ik heel blij van werd. De oogschaduw paletten zijn terug! 8 kleuren voor 3 euro? Dat is niks natuurlijk, ik zal voor jullie testen hoe de kwaliteit is.

IMG_6310

Dit is hoe de verpakking van de paletten eruit ziet. Een standaard verpakking maar ik vind het toch wel mooi. Het doosje voelt stevig aan en bovenaan het doosje staan de kleuren die erin zitten.

Als eerste zal ik voor jullie het 8 shade night eyeshadow palette testen.

IMG_6311

Dit is het doosje van het palette.

IMG_6314

De kleuren die erin zitten, ik vind het enorm leuke kleuren. Veel verschillende tinten zodat je er veel looks mee kunt maken. Een nadeel : Er zit geen highlighter in, dus je zult met dit palette alleen geen hele look kunnen maken. Maar als aanvulling zijn dit zeker mooie kleuren.

IMG_6315

Nog een pluspunt : er zit een spiegeltje in het doosje, yes! Dit vind ik altijd een pluspunt, zo heb je altijd een spiegel bijdehand. En als meisje zijnde, vind ik dat toch altijd wel fijn. Er zit trouwens ook een kwastje in het doosje, persoonlijk gebruik ik deze nooit. Maar voor op reis is het wel handig en makkelijk om mee te nemen.

IMG_6316

De swatches met flitser.

IMG_6318

Swatches zonder flitser.

Ik ben verrast, het pigment is veel beter dan verwacht. De kleuren zijn duidelijk en vooral de blauw, groen en rood zijn erg mooi. Ook de zwarte is vol pigment, en dat vind ik zeker fijn. Want vaak vind ik het pigment in zwarte oogschaduw heel erg tegenvallen.

Er is wel een nadeel : toen ik deze oogschaduw probeerde op mijn ooglid kwam ik erachter dat hij erg poederig is, waardoor ik hem niet goed kon aanbrengen. Misschien is het gewoon wennen, maar voor 3 euro vind ik het het toch wel waard.

En dan nu het 8 shade day eyeshadow palette.

IMG_6312

Het doosje is eigenlijk precies hetzelfde als die van het night palette.

IMG_6320

Dit zijn de kleuren die in het palette zitten, ik ben aangenaam verrast. Wat een mooie kleuren. Neutrale kleuren die makkelijk te dragen zijn.

IMG_6321

Auwtsj.. De swatches van deze vallen heel erg tegen. Nee, dit is geen goed palette. De pigmentie is zo slecht dat je de kleuren amper kunt zien. Dit palette is je geld niet waard, ook al is het maar 3 euro.

Conclusie : Het night palette heeft erg mooie kleuren en mooie pigmentatie, het enige nadeel is dat het een beetje korrelig kan uitvallen. Maar als je het voorzichtig aanbrengt moet het eigenlijk wel goed komen. Het day palette is een hele erge tegenvaller.. Helaas want het had zo’n mooi product kunnen zijn.

Gebruiken jullie ook wel eens primark make-up? En wat vinden jullie ervan?

Liefs,

Kyra.

3 thoughts on “Review : PRIMARK 8 shade day/night eyeshadow palette.

Geef een reactie

