Klassieke make-up.

Een van mijn favoriete eigenschappen op een luie dag, lekker make-uppen. Een slechte eigenschap is dat ik eigenlijk nooit tijd maak om uitgebreid mijn make-up te doen, waardoor ik alleen uitgebreide make-up heb op momenten waarop het helemaal niet nodig is.. Zoals vandaag dus.
En aangezien ik mij ook weer heb voorgenomen intensiever te gaan bloggen heb ik er dus ook een tutorial van gemaakt voor jullie. Het is een make-up look met een winged eyeliner en rode lippen. Makkelijk om te doen, maar wel heel erg sjiek.

Dit is hoe ik eruit zag voordat ik begon aan mijn make-up, zoals je ziet had ik veel rode plekjes. Vooral mijn neus was een beetje rood. En vlak voordat ik deze foto maakte had ik mijn wenkbrauwen geëpileerd. ( Ik weet dat ik dit eigenlijk moet doen voordat ik ga slapen zodat ik overdag niet met rode vlekken rondloop, maar het valt me s’ochtends altijd pas op als ik aan mijn make-up wil beginnen… )
Het eerste wat ik deed was foundation opdoen en zorgen dat mijn huid weer een beetje egaal werd. Toen zag ik er zo uit.
Dit is trouwens een gedeelte van deze “tutorial” die ik niet echt kan uitleggen, omdat iedereen zijn huid anders doet..
Maar het volgende dat ik deed waren mijn wenkbrauwen, daarvoor gebruik ik een normaal wenkbrauwpotlood en vul mijn wenkbrauwen een klein beetje in. De reden dat ik dit maar een klein beetje doe is omdat ik het bij mijzelf niet mooi vind staan als mijn wenkbrauwen erg dik zijn. En aangezien ze al vrij vol van zichzelf zijn hoef ik ze dus niet erg veel in te vullen.
Nu hebben we het minst leuke gedeelte van de makeup gehad, op naar het leuke gedeelte!
Voor deze look gebruikte ik het absolute bright palette van catrice. (Deze is voor 5 euro te koop bij de kruidvat) Van lichtere kleuren oogschaduw gebruik ik vaak best wel veel, zodat het echt heel erg licht wordt. Dat deed ik dit keer ook. In de oogschaduwkleuren zit een lichte glans, waardoor het ook nog best goed opvalt. Persoonlijk vind ik dit erg mooi.
Zoals je ziet is het contrast tussen mijn wenkbrauwen en mijn ogen nu wel erg groot, vandaar dat ik van eyeliner hou. Het geeft altijd net iets extra’s. Voor deze look heb ik een wing gemaakt, geen dramatische maar gewoon een standaard wing.
Op de een of andere manier vind ik wings altijd erg schattig staan, vooral in combinatie met een goede mascara. (Of nepwimpers natuurlijk) Ik heb dit keer geen nepwingers gebruikt, maar de i love extreme volume mascara van essence. Het nadeel van deze mascara is dat hij erg snel klontert, maar als je daar goed mee oppast kun je je wimpers erg mooi lang en opvallend maken hiermee. Voor de eyeliner gebruikt ik het liefste een stift. Ik weet dat heel veel mensen zeggen dat deze snel uitdroogt, maar bij mij is dit nooit het geval.
Voor het onderste gedeelte van mijn ogen gebruikte ik het “made to stay” potlood van catrice. Deze blijft bij mij erg lang en goed zitten, dat is waarom ik voor dit potlood koos. TIP : Door een lichte kleur aan te brengen op de waterlijn van je oog lijkt je oog groter. En een mascara van essence.
Nu is het tijd voor de echte eyecatcher van deze look, namelijk de rode lippen! Voor de lipliner en lippenstift gebruikte ik de rode kleur van miss sporty.
Heel veel mensen tekenen alleen een lijn om hun lip heen, ik kies er altijd voor om mijn hele lippen in te kleuren met lipliner. Hierdoor blijft mijn lippenstift langer en mooier zitten.
En dat is hier het eind resultaat!

 

Geef een reactie

